.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تدوين طرح سوال از رئيس‌جمهور

یک نماینده مجلس از سه پروژه اصولگرایان برای اعتراض و انتقاد به رییس جمهور خبر داد. وی یکی از این سه پروژه را همان تذکر کتبی 16 نماینده دانست که روز گذشته به ثمر نشست. این نماینده طرح سوال از رئيس‌جمهور را یکی دیگر از این پروژه‌ها دانست که در مرحله تدوین قرار گرفت.

محمد رضا خباز نماینده مردم کاشمر اعلام کرد که روز گذشته نمايند‌گان اصولگراي مجلس در اعتراض به سخنان اخير مسوول دفتر رئيس‌جمهور و حمايت احمدي‌نژاد از وي، سه حركت همزمان را در حاشيه جلسه علني مجلس دنبال كردند.

خباز در گفت‌وگو با ایلنا، گفت که نخستين حركت نمايندگان اصولگرا از سوي روحانيون اين طيف به ثمر نشست كه تذكر دسته جمعي با امضا 16 نفر از نمايندگان روحاني خطاب به رئيس‌جمهور بود.

به گفته وي، در كنار اين حركت، يكي از نمايندگان حامي دولت درصدد ارائه نامه‌اي عتاب آميز خطاب به رئيس‌جمهور در نقد عملكرد مشايي بود.

خباز بدون این‌که نامی از نماینده مذکور ببرد وی را از حامیان دو آتشه دولت دانست و اظهار کرد؛ از او پرسيدم كه چرا با شتاب مشغول جمع آوري امضا براي چنين نامه‌اي هستيد؟ و ايشان به من گفتند كه هم مي‌خواهيم اداي تكليف كنيم و هم مي‌خواهيم جلوي حركت تند‌تري در مجلس را بگيريم.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس پروژه سوم اصولگرایان را تدوین طرح سوال از رییس جمهور در صحن علنی مجلس دانست و گفت: «در اين سوال علاوه بر اظهارات اخير مشايي، قانون شكني‌هاي اخير دولت و بي‌اعتنايي آن به قوانين مصوب مجلس نيز قيد شده است.»

وی از این گروه نیز نامی نبرد اما مدتی است که برخی از نمایندگان طیف اصولگرایان منتقد هم‌چون علی مطهری موضوع طرح سوال از رییس جمهور را دنبال می‌کنند.

محمدرضا خباز فعال شدن اين سه گروه اصولگرا عليه دولت را امري بي‌سابقه خواند و تصریح کرد نمايندگان اصولگرا براي تذكر و سوال از رئيس‌جمهور به گونه‌اي از يكديگر سبقت مي‌گرفتند كه گويا مي‌خواستند به ثواب بيشتري برسند.

وي اين سه حركت در طول يك روز را غيرمترقبه و حادثه‌اي پيش‌بيني ناپذير عنوان كرد و در پاسخ به اينكه تعداد امضاهاي نامه و سوال از رئيس‌جمهور چقدر بوده است گفت که از تعداد امضاهاخبر ندارم اما استقبال براي اين كار زياد بود و نمايندگان همچنان مشغول جمع آوري امضا بودند.

پس از اظهارات اسفندیار رحیم مشایی درباره "مکتب ایران" بساری از اصولگرایان به انتقاد شدید از دولت پرداختن، حتی حامیان سرسخت احمدی‌نژاد نیز خواهان اتخاذ موضع مناسیب از سوی وی شدند، اما احمدینژاد هم‌چنان از رییس دفتر خود دفاع کرد و حتی سخنان او را نیز تکرار نموند.

با پایان تعطیلات تابستانی مجلس تحرکات نمایندگان برای مقابله با این وضعیت افزایش یافت تا این که روز گذشته 16 نماینده فراکسیون روحانیون مجلس که همه آن‌ها اصوگرا بودند طی نامه‌ای به رییس جمهور تذکر کتبی دادند.

هم‌چنین برخی رسانه‌ها از تدوین نامه گلایه آمیز نمایندگان حامی دولت به احمدی‌نژاد خبر دادند. گفته می‌شد افردی هم‌چون حمید رسایی و مهدی کوچک زاده و دیگر اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی در تدوین این نامه نقش دارند.

اما تاکنون اقدام عملی خاصی از سوی اصولگرایان منتقد یعنی طیف احمد توکلی، الیاس نادران، علی مطهری، علیرضا زاکانی و... صورت نگرفته است. شاید بتوان گفت که این طیف به دنبال برخورد شدیدتر یعنی "طرح سوال از رییس جمهور" است.

باید دید که پس از تعطیلات یک ماهه مجلس و اتفاقات رخ داده در این مدت، واکنش‌ نمایندگان مردم در قبال اتفاقات رخ داده در کشور چیست؟ و این واکنش‌ها چه نتایجی در برخواهد داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.